Laatste weekjes - Reisverslag uit Umphang, Thailand van Mirte Spilker - WaarBenJij.nu Laatste weekjes - Reisverslag uit Umphang, Thailand van Mirte Spilker - WaarBenJij.nu

Laatste weekjes

Door: Mirte

Blijf op de hoogte en volg Mirte

20 Maart 2014 | Thailand, Umphang

Wat gaat de tijd toch snel hier, alweer bijna drie weken geleden dat ik een berichtje geplaatst heb.

Mijn week tussen de apen was super! Toen ik aankwam heb ik eerst een rondleiding gehad van een jongen uit Londen, hij zat hier al twee maanden. Het was er veel groter dan ik verwacht had en naast de 62 gibbons hebben ze nog beren, vossen en andere apen. Na de rondleiding zijn we fruit en groente gaan snijden voor de dieren, dit hebben we elke ochtend en avond gedaan. 's Middags gaven we de dieren te eten met de hand. Mijn tweede dag heb ik de baby gibbons ontmoet. Albert van drie maanden en Julia van elf maanden. Ik heb Albert mogen voeren en Julia raakte gewend aan me en begon in mijn armen te springen. Ze waren zo lief! We zijn ook nog twee dagen de bergen in geweest om groente van het land te halen, de eerste keer geen geluk, maar de tweede keer een auto vol. Leuk om eens wat anders te doen en het uitzicht was echt super mooi! Deze week heb ik niet alleen genoten van alle dieren om me heen, maar ook van het heerlijke eten. Eindelijk is goed Thais eten! Ja het was een goede week. Zaterdag helaas weer richting Singburi. Op de snelweg in Singburi moest ik uitstappen, het was 2 uur en er was mij verteld dat ik om 6 uur zou worden opgehaald. Goed geregeld weer.. Gelukkig kwam ik de fotograven die ik de eerste week ontmoet had tegen en zij bode me een lift aan naar lemon house. Toch weer veilig in het huis aangekomen! Ik had niks geplant voor het weekend, omdat ik pas eind van de middag weer terug zou zijn. Gelukkig waren Karen, Stine en Isabelle ook niet weg voor het weekend dus hebben we nog wel een gezellig weekend gehad. Zondag zelfs nog even op de fiets gewaagd. Het ging me beter af deze keer, ik begin te wennen aan het links rijden haha!

Na het weekend dan eindelijk een weekje strand! Samen met Karen en Stine gingen we naar Koh Samet, Stine met de organisatie en Karen en ik op onszelf. Ik had geregeld met Phil dat ik wel met het busje kon meerijden. Dit bleek dus toch weer niet zo goed geregeld dus zelf richting Bangkok gereisd. Daar Karen en Stine weer ontmoet en een busje gepakt richting het eiland, wat een slechte chauffeur! Gelukkig maakte het eiland alles goed, wat een prachtige plek! Ons hotel was 1 minuut van de pier af, ideaal. Helaas wel weer matrassen als steen.. Ja wat kan ik vertellen over deze week, het was een en al genieten op het strand! Woensdag zijn Karen en ik het eiland gaan verkennen. We hebben rotsen beklommen, zijn op privé stranden beland en hebben door de 'jungle' en de zee gelopen, maar het was het waard! Wat een mooie stranden en plekken heeft het eiland. Ik heb zeker even tot rust kunnen komen en het was super om Stine en Karen hun laatste week zo samen door te brengen, ben blij dat ik hun ontmoet heb! Zaterdag vertrokken Karen en ik vroeg richting Bangkok. Ik zou een nachtje in Bangkok blijven met Isabelle en Karen vloog terug naar huis, het was weer tijd voor afscheid.. Wat ga ik haar missen!

In Bangkok hebben we een chil middagje gehad. 's Avonds ging ik met Stine en Isabelle een hapje eten. We hebben echt belachelijk veel gegeten haha. Stine 3 hoofdgerechten en Isabelle en ik ging voor 3 desserts! Na het eten gezellig wat drinken en aan de waterpijp, later richting Khao San Road waar we met de andere van het huis hadden afgesproken. Eerst heb ik nog een schorpioen gegeten, want ja zoiets moet je gedaan hebben als je in Bangkok bent, en toen gezellig aan het bier op een terrasje op straat. Ja Bangkok is tof, iedereen is zo vrolijk en spontaan hier! De volgende middag weer richting het huis, voor een paar uur, want ik vertrok die avond naar de olifanten.

Wat een reis. Eerst een 6 uur durende busreis richting Mae Sot. Er waren vier controles, iedereen moest de bus verlaten en zijn paspoort laten zien, behalve ik. Alleen bij de laatste controle werd er naar gevraagd en toen hij zag dat ik uit Nederland kwam begon hij wat Nederlands te praten, schattig! In Mae Sot werd ik opgehaald door mijn coördinator, in zijn huis wat bijgeslapen en toen weer een 6 uur durende reis, maar nu richting Umphang. Een verschrikkelijk rit door de bergen met ongeveer 1000 bochten.. Maandag kwam ik aan en die dag stond er niks op de planning. Dinsdag begon mijn olifantenavontuur. 's Ochtends bananenbomen hakken, super zwaar werk en vooral in deze hitte! Daarna de olifant voeren en hem wassen in de rivier. Super leuk om zo met zo'n beest bezig te zijn, maar ze zijn super groot en daarom was ik in het begin heel bang haha. In de middag zijn we naar de Karens geweest, tof om zo'n cultuur is met eigen ogen te zien! Ik sprak er met een meisje van 20, een van de weinige die Engels sprak, zij vertelde me veel over haar dorp. Ook vertelde ze dat ze de eerste was in het dorp die is gaan studeren! Woensdag weer voor het eten voor de olifant gezorgd en toen richting een waterval. Wat een prachtige plek! Bij de waterval waren allemaal super lieve Thaise mensen en sommige spraken zelfs een beetje Engels, gezellig. Wel Blijft het raar dat ze allemaal met je op de foto willen haha. Vandaag weer heerlijk met de olifant bezig geweest, voor de laatste keer ook helaas. Ook zijn we nog met de scooter de berg op gegaan om de zonsondergang te zien, beetje teleurstellende ondergang weer, maarja. Morgen weer een leuke dag voor de boeg! Eerst gaan we raften en dan weer naar een waterval. Dan zit mijn week er helaas weer op.

Vanaf zaterdag trek ik er alleen op uit, de hotelletjes zijn geboekt en het aftellen is begonnen.
Zie jullie over een weekje alweer, ik ga nog even genieten! X

  • 20 Maart 2014 - 19:07

    Marion Thompson:

    Hoi Mirte, wat een verhaal alweer, wat een belevenissen, geweldig. Aapjes knuffelen en eten geven. Prive strandjes ontdekt. Nieuwe vrienden gemaakt en bovenal olifanten wassen. Wat een spektakel.
    Geniet nog lekker van deze week.
    Xx marion

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Umphang

Mijn eerste reis

.

Recente Reisverslagen:

20 Maart 2014

Laatste weekjes

05 Maart 2014

THAILAND

21 Februari 2014

De tweede week

17 Februari 2014

Eerste week

10 Februari 2014

Veilig aangekomen
Mirte

Actief sinds 05 Feb. 2014
Verslag gelezen: 1028
Totaal aantal bezoekers 3348

Voorgaande reizen:

08 Februari 2014 - 28 Maart 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: