Eerste week - Reisverslag uit Singburi, Thailand van Mirte Spilker - WaarBenJij.nu Eerste week - Reisverslag uit Singburi, Thailand van Mirte Spilker - WaarBenJij.nu

Eerste week

Door: Mirte

Blijf op de hoogte en volg Mirte

17 Februari 2014 | Thailand, Singburi

Hallo lieve mensen, het was wel weer is tijd voor een update! Heb net de eerste week achter de rug en tot nu toe heb ik het naar me zin!

Maandag, de dag begon met het bezoeken van een tempel, erg mooi om te zien! Het was de dag van mijn eerste thaise les, maar dat ging nergens over, veelste moeilijk. Na de les kwamen er super schattige kindjes voor ons dansen en na hun dansen mochten we meedoen. Ook dit was me wat te moeilijk, maar wel erg leuk om te doen!

Dinsdag, we reden naar een ander stadje zo'n anderhalf uur verderop om verschillende tempels te bekijken! Eerst gingen we langs de olifanten. Dit was erg zielig om te zien, ze werden geslagen om met mensen op de foto te gaan en er was een olifant die de hele middag op een kleine tafel moest staan.. Hierna hebben we drie tempels bezocht. Erg mooi weer, maar werd ook wat saai. We zijn ook nog langs ren floating market geweest.

Woensdag, heerlijk chill dagje! Eerst een armbandje gemaakt en daarna hadden we thaise kookles, dit was echt leuk om te doen en lekker ook! In de avond hadden we een thaise bbq met alle 3 de huizen, heerlijk gegeten en eindelijk vlees! Ook vierden we hector zijn verjaardag, geslaagd feestje!

Donderdag, weer tempels! Maar ook eindelijk langs de supermarkt met Europese producten. Verder lekker gechillt.

Vrijdag, het was full moon dus toen we de tempels bezochten was het super druk! Bij de eerste tempel hebben we een paar rituelen uitgevoerd. Bij de tweede tempel waren er allemaal apen, ze besprongen iedereen en probeerde je tas open te maken, lachen! 's Avonds richting Kanchanaburi voor het weekend!

Zaterdag, vroeg op om naar de erawan waterfalls te gaan. De bus die we wilde nemen die ging niet want de chauffeur vond het beter om een uur te wachten. Toen maar met een taxi met 3 andere meiden, wat alsnog goedkoop was! Het was echt super mooi daar en eindelijk kunnen zwemmen, heerlijk! In de avond met de hele groep gegeten en toen uit geweest. We waren in een thaise club, als enige blanke en dat was te merken ook! We moesten op de foto en kregen van iedereen drankjes aangeboden.

Zondag, langs de beroemde brug en toen terug naar singburi zodat we op tijd bij het huis waren, maar niet dus. Verkeerde bus, verkeerde busstation.. Uiteindelijk na 6 uur onderweg te zijn geweest terug bij het huis!

Sorry voor de foute, maar dit typen op een iphone is niet ideaal! Spreek jullie snel xx

• 17 Februari 2014 - 11:26

Marion:

Hoi Mirte,
    Wat ontzettend fijn dat je het zo naar je zin hebt. Geniet er maar dubbel van, straks terug zie je geen een tempel meer. Grappig dat die aapjes zo brutaal zijn he.
    Geloof graag dat die Thaise mannen hun ogen uitkijken naar die blanke blonde schoonheden.
    Veel plezier en kijk uit naar het volgende verslag.
    Gr. Marion xx

• 17 Februari 2014 - 12:01

Martine:

Aaah klinkt leuk allemaal mirtie! Zo gaaaaf! Kusjes vanaf Texel ♡

• 17 Februari 2014 - 15:13

Hiske :

Lieve Mirte erg leuk om te lezen ,ben blij dat je het naar je zin hebt .Genieten maar gr xx

• 17 Februari 2014 - 18:21

Liselotte:

Fijn om een beetje met je mee te reizen door Thailand. Blij om te lezen dat je geniet, zag het op de foto's al, lachebekje ! Zag het verslag uitprinten en aan opa laten lezen, is ook blij met nieuws van je. Liefs van ons en tot het volgende verslag xxx

• 17 Februari 2014 - 18:32

Maccie:

Helemaal top Mirte,

Leuk om alles te volgen en super dat je het naar de zin hebt!
    Geniet ervan en we blijven je volgen! Dikke kus m en m en d